mdamd problem

Arkadiusz Miśkiewicz arekm w maven.pl
Śro, 4 Lis 2015, 14:23:15 CET

On Wednesday 04 of November 2015, lord_Niedzwiedz wrote:

> Ok, mój błąd. Zacząłem gorączkowo sprawdzać inne maszyny.
> Nie mogę uruchomić smarta na co po niektórych (starszych).
> np. tu 2 * RAID5 sprzętowy
>
> [root w dns.komandor.pl ~]# /usr/sbin/smartd -d
> smartd 6.4 2015-06-04 r4109 [x86_64-linux-4.2.3-1] (local build)
> Copyright (C) 2002-15, Bruce Allen, Christian Franke, www.smartmontools.org
>
> Opened configuration file /etc/smartd.conf
> Configuration file /etc/smartd.conf was parsed, found DEVICESCAN,
> scanning devices
> glob(3) found no matches for pattern /dev/hd[a-t]
> [...]

Z macierzami sprzętowymi to już tak łatwo nie jest. Trzeba opcjami wachlować o
ile smartd w ogóle umie daną kartę raid.

Przykład dla 3ware:
/dev/twa0 -d 3ware,0 -a -n standby -m root -M exec
/usr/share/smartmontools/smartd-runner
/dev/twa0 -d 3ware,1 -a -n standby -m root -M exec
/usr/share/smartmontools/smartd-runner

--
Arkadiusz Miśkiewicz, arekm / ( maven.pl | pld-linux.org )