Dziwne ustawienie konsoli terminala (?) - konsola jest prawie bezużyteczna.

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Pon, 12 Paź 2015, 14:29:52 CEST

Nie mam pojęcia, kiedy się to zrobiło (na pewno po którejś aktualizacji
systemd), ale mam teraz tak dziwnie ustawioną konsolę, że praktycznie nie
działa w niej nic oprócz normalnego wpisywania klawiszy "w przód", ENTER-a i
klawiszy historii (góra i dół). Nie jestem w stanie skasować żadnego znaku,
przesunąć kursora, wywołać kombinacji specjalnej typu wyszukiwanie w
historii poleceń - cokolwiek wcisnę ze znaków/kombinacji specjalnych, na
terminalu mam tylko spację, która jest traktowana jak normalnie wpisany
znak. Nie działa nawet Ctrl-C! Powoduje to, że terminal jest praktycznie
nieużywalny - dowolna pomyłka oznacza, że trzeba całość wpisywać od nowa, bo
nie ma możliwości przejechać kursorem na inne miejsce. Niestety, nie mam
bladego pojęcia co i gdzie należałoby zmienić, żeby to naprawić. Jakieś
zmienne systemowe?

Pierwszy raz się z takim czymś spotkałem... Poproszę o podpowiedź.
--
Łukasz Maśko                                                          _o)
Lukasz.Masko(at)ipipan.waw.pl                                         /\\