[OT] Może ktoś mi pomoże wystartować system... niestety nie chodzi o Linuksa

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Nie, 18 Paź 2015, 13:31:33 CEST

Piszę do Was, bo są tu specjaliści, niekoniecznie wyłącznie Linuksowi. A tym
razem problemu akurat z PLD nie mam - wprost przeciwnie.

Mam w laptopie dysk, na którym jest kilka partycji. Oprócz PLD jest również
Windows XP. Muszę przenieść całość instalacji na inny fizyczny dysk, który nie
jest bliźniaczy z tym źródłowym. Generalnie fizycznego problemu nie ma -
założyłem nowe partycje o takich samych rozmiarach, przerzuciłem treść (sumy
kontrolne się zgadzają), potem zamieniłem dyski w laptopie, odpaliłem z LiveCD
(Knoppix), zaktualizowałem lilo - i tyle. PLD elegancko wstaje, nie ma
problemu. Ale Windows - nie chce. Przy próbie startu pokazuje komunikat "Błąd
odczytu dysku. Wciśnij Alt+Ctrl+Del aby uruchomić ponowie".

Próbowałem w sposób koszerny, czyli. odpalić z płyty instalacyjnej, potem
fixmbr - fixboot - ale nic z tego, ten sam efekt. Nie ma również różnicy, czy
odpalam z Lilo, czy też ustawię start bezpośrednio z partycji Windows - efekt
ten sam. Czyli kicha. Nie chcę reinstalować systemu, bo ponowna konfiguracja
to koszt wielu godzin pracy, której chcę uniknąć. A przenieść wszystko muszę
przed zmianą użytkownika, bo obecny SSD stał się koszmarnie powolny przy
zapisie i musę wrócić do tależowca (dysk 1.8", nie obsługuje TRIM i nie da się
go "naprawić", ale to inna bajka, dość zagmatwana).

Problem na pewno jest w tym, że poszczególne partycje są trochę przesunięte w
stosunku do oryginalnych - partycja Windowsowa była oryginalnie od sektora 63,
teraz jest od 2048. Zależy mi na tym, żeby to wstało, bo wkrótce komputer
przekazuję małżonce, a ona pracuje wyłącznie na Windows i to niestety musi
działać.

Jeszcze raz przepraszam za poruszanie tutaj tematów niezwiązanych z PLD, ale
może jakimś cudem ktoś będzie znał rozwiązanie problemu... Oczywiście lepiej
pisać na priv, śmieci na liście wystarczy. Z góry dziękuję.