Starcie z grub-em - które tym razem muszę wygrać. Pomóżcie proszę.

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Nie, 25 Paź 2015, 17:51:50 CET

Jak do tej pory, wszystkie moje spotkania z grub-em kończyły się totalnym
fiaskiem. Nie rozumiem jego filozofii :-/ Pomimo tego, że wielokrotnie
starałem się przeczytać dokumentację oraz przykłady... :-( A tym razem musze
wygrać, bo lilo użyć nie mogę - tym razem mam komputer z UEFI.

Układ partycji jest taki:

$ sudo parted /dev/sda print
Model: ATA SK hynix SC210 m (scsi)
Disk /dev/sda: 256GB
Sector size (logical/physical): 512B/512B
Partition Table: gpt

Number  Start   End     Size    File system     Name
Flags
 1      1049kB  1075MB  1074MB  ntfs            Basic data partition
hidden, diag
 2      1075MB  1599MB  524MB   fat32           EFI system partition
boot
 3      1599MB  1733MB  134MB                   Microsoft reserved partition
msftres
 4      1733MB  111GB   109GB   ntfs            Basic data partition
msftdata
 5      111GB   184GB   73.4GB  ext4            Linux root
 6      184GB   195GB   10.5GB  linux-swap(v1)  Linux swap
 7      195GB   247GB   52.4GB                  Trash
msftdata
 8      247GB   256GB   8667MB  ntfs            Microsoft recovery partition
hidden, diag

Konfigurację dla gruba na podstawie gotowca zainstalowanego wraz z pakietem