NFS bez IPv6

Grzesiek Sójka pld w sojka.co
Śro, 6 Kwi 2016, 10:12:34 CEST

Witam serdecznie,

Mam wyłączone (na poziomie lilo) IPv6 i generalnie maszynka robi co
trzeba. Ostatnio jednak postanowiłem postawić NFSa. Zgodnie z
internetowymi instrukcjami wpisałem:

# cat /etc/netconfig
udp        tpi_clts      v     inet     udp     -       -
tcp        tpi_cots_ord  v     inet     tcp     -       -
#udp6       tpi_clts      v     inet6    udp     -       -
#tcp6       tpi_cots_ord  v     inet6    tcp     -       -
rawip      tpi_raw       -     inet      -      -       -
local      tpi_cots_ord  -     loopback  -      -       -
unix       tpi_cots_ord  -     loopback  -      -       -

i po odpaleniu NFSa zrobiło się ciekawie. Na przemian, albo wywala:

Starting NFS daemon service........[ FAIL ]
rpc.nfsd: address family AF_INET6 not supported by protocol TCP
rpc.nfsd: unable to set any sockets for nfsd

Albo odpala się poprawnie. Da się to jakoś ogarnąć?

PS. Darujcie mi proszę komentarze z serii "po co?", "włącz po prostu
IPv6" itp.

--
Pozdriówka
Grzesiek