Po aktualizacji (chyba) gstreamera są poblemy w KDE (na pewno kmail, pewnie i inne)

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Pon, 11 Sty 2016, 19:37:46 CET

Przed chwilą próbowałem zapisać załącznik do maila spod kmail. Niestety, po
wyświetleniu okienka z wyborem ścieżki do zapisu pliku kmail zwisa. Nie można
wybrać lokalizacji docelowej ani dokonać zapisu. W 100% powtarzalne. kmail
odpalony z konsoli pluje w tym momencie takimi komunikatami:

(kmail:20153): GLib-GObject-WARNING **: cannot register existing type
'GstObject'
(kmail:20153): GLib-CRITICAL **: g_once_init_leave: assertion 'result != 0'
failed
(kmail:20153): GLib-GObject-CRITICAL **: g_type_register_static: assertion
'parent_type > 0' failed
(kmail:20153): GLib-CRITICAL **: g_once_init_leave: assertion 'result != 0'
failed
(kmail:20153): GLib-GObject-CRITICAL **: g_object_newv: assertion
'G_TYPE_IS_OBJECT (object_type)' failed
(kmail:20153): GStreamer-CRITICAL **: gst_object_ref_sink: assertion 'object
!= NULL' failed
(kmail:20153): GStreamer-CRITICAL **: gst_registry_get_feature_list: assertion
'GST_IS_REGISTRY (registry)' failed
kmail2(20153) Phonon::KdePlatformPlugin::createBackend: using backend:
"GStreamer"

Google twierdzi, że jest jakiś problem z gstreamerem. Dziwne, bo co ma
gstreamer do dialogu wyboru lokacji zapisu pliku... Ale cóż, może chodzi o
podgląd pliku? Nie umiem powiedzieć, co jest przyczyną. System mam
aktualizowany na bieżąco tym, co mamy w TH+ready+test. Jak do tej pory
wszystko mi działało, mógłbym przysiąc, że jeszcze w sobotę było OK. A dzisiaj
- takie coś. Od tamtej pory nie było żadnych aktualizacji obejmujących KDE,
phonon czy gstreamer.

Macie jaki pomysł, co może być nie w porządku? Ewentualnie, jak naprawić?