Karta Intel Dual Band Wireless-AC 7265 a połączenie po AC

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Śro, 13 Sty 2016, 21:53:22 CET

Dnia środa, 13 stycznia 2016 20:21:04 Łukasz Maśko pisze:
[...]
> Zastanawiam się, czy problem może leżeć w konfiguracji mojego routera. Ale
> jaki? Tak konfigurację raportuje router (Linksys EA6300):
>
> Sieć bezprzewodowa 2,4 GHz
> Status:	Włączony
> Adres MAC:	C8:D7:19:45:98:A5
> Tryb:	802.11bgn
> Nazwa sieci (SSID):	xxxxxxxx
> Szerokość kanału:	Automatycznie
> Kanał:	9
> Zabezpieczenia:	Tryb mieszany WPA2/WPA Personal
>
> Sieć bezprzewodowa 5 GHz
> Status:	Włączony
> Adres MAC:	C8:D7:19:45:98:A6
> Tryb:	802.11anac
> [...]

Wyjaśniło się. Miałem wyłączoną obsługę WMM dla sieci bezprzewodowej. Swoją
drogą - dziwny ten firmware Linksysa, że taka opcja, która w zasadzie jest
wymagana dla pracy AC, jest zaszyta w ustawieniach nie sieci, ale dopiero o
włączeniu "Wyznaczania prędkości dla multimediów". Miałem odznaczone, bo QoS
było dla mnie nieistotne. Ale teraz przynajmniej wszystko działa jak należy:

$ sudo iw dev wlan0 link
Connected to c8:d7:19:45:98:a6 (on wlan0)
        SSID: paranoya_5ghz
        freq: 5180
        RX: 6575 bytes (43 packets)
        TX: 2059 bytes (20 packets)
        signal: -47 dBm
        tx bitrate: 866.7 MBit/s VHT-MCS 9 80MHz short GI VHT-NSS 2

        bss flags:      short-slot-time
        dtim period:    1
        beacon int:     100