konfiguracja sieci - ethernet i VLANy? (+pppoe)

Jacek Osiecki josiecki w silvercube.pl
Pon, 11 Lip 2016, 10:30:31 CEST

Cześć,

fajnie - udało się zrobić z pppoe, wygląda na to że dobrze działa.
Ale niestety pojawiła się komplikacja… provider stwierdził że musi mi podawać uplink pppoe na vlanie.
Zrobiłem test i poszło - tzn. musiałem odpalić taką komendę:

/sbin/ip link add link eth0 name vlan0 type vlan id 4012

i potem w konfiguracji ifcfg-ppp0 wpisałem

PPPOE_DEV=vlan0

Działa, jest OK. Ale… jak to pożenić w skryptach?
Chyba musiałbym w jakiś sposób najpierw uruchomić ten vlan i dopiero wtedy w ogóle pozwolić pppd się
łączyć - zgadza się? Czy da się taki vlan jakoś koszernie odpalić? Niestety, w /usr/share/doc/rc-scripts-0.4.15
nie widzę niczego pomocnego w temacie VLANów :(

A może da się w ifcfg-ppp0 dodać jakiś parametr typu pre-run? Wtedy bym tam wskazał skrypt, który by
sprawdzał czy przypadkiem już nie ma vlan0, a jeśli nie ma - to go tworzył… Kojarzę gdzieś taki hack ale nijak
nie mogę go teraz odnaleźć :(

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki