ImageMagick i tekst z pliku

Adam Osuchowski adwol w zonk.pl
Nie, 5 Cze 2016, 16:35:20 CEST

Adam Osuchowski wrote:
> Po ostatniej burzy i "rewelacjach" pod wielce medialną nazwą ImageTragick
> przestała działać możliwość renderowania tekstu z pliku lub stdina:
>
>     convert -font verdana.ttf -pointsize 72 label:@tekst.txt tekst.png
>
> Zmieniłem wpis w /etc/ImageMagick-6/policy.xml na:
>
>     <policy domain="path" rights="read" pattern="@*" />
>
> ale to nic nie pomogło. Nie pomogło też wywalenie tej linii w ogóle, jak
> również wywalenie całego policy.xml. W przykładach na stronie ImageMagicka
> nadal podają m.in. `label:@-' więc jak widać ich dokumentacja nie nadąża
> za rzeczywistością.

> [...]

Jak się okazało, ta funkcjonalność jest domyślnie całkowicie wyłączona i
trzeba ją włączyć przy kompilacji (configure --enable-indirect-reads).
Dodatkowo jest błąd w oryginalnym configure.ac uniemożliwiający użycie
tej opcji. Zakomitowałem poprawkę, proszę o przebudowanie i wystawienie
na ftp rel 2.