Siadł mi tunel VPN - może ktoś ma pomysł, czemu?

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Pią, 10 Cze 2016, 23:12:46 CEST

Dnia piątek, 10 czerwca 2016 14:11:37 Adam Osuchowski pisze:

> To wygląda na niedogadanie się klienta z serwerem w temacie wersji TLSa
> i/lub zestawu szyfrów. Sprawdź za pomocą openssl s_client na co pozwala
> serwer i skonfrontuj to z tym, na co łączy się klient.

Serwer raportuje "duplicate packet, dropping". Odpaliłem na laptopie
wiresharka - i rzeczywiście, wygląda na to, że laptop wysyła 2x pakiet, który
wireshark opisuje jako komunikat protokołu OpenVPN z info "MessageType:
P_ACK_V1". Pakiety różnią się polem Identification w nagłówku protokołu IP (no
i oczywiście sumą kontrolną nagłówka tego protokołu). Po wysłaniu drugiej
sztuki Mikotik zgłasza błąd i przerywa połączenie.