X'y

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Wto, 1 Mar 2016, 10:56:24 CET

Dnia wtorek, 1 marca 2016 10:49:57 Grzesiek Sójka pisze:
[...]
> Ktoś musi cać /usr/lib64/xorg/Xorg uprawnienia (roota) do sprzętu.
> Podejrzewam, że *dma i logujesz się w trybie graficznym. Jeśli tak to
> defakto uruchamiasz z roota. Ja odpalam X'y po zalogowaniu z konsoli.

Właśnie nie. Odpalam przez startx. Ale zapewne chodzi o to:

$ ls -l /dev/video0
crw-rw----+ 1 root video 81, 0 02-28 11:49 /dev/video0
$ groups
users root sys adm tty disk wheel uucp dialout proc floppy games audio video
                                                                       ^^^^^
cdrom usb fuse wireshark messagebus logs kismet vbox

Czyli user jest we właściwej grupie.