jbd

Jacek Osiecki josiecki w silvercube.pl
Śro, 2 Mar 2016, 15:25:14 CET

> Wiadomość napisana przez lord_Niedzwiedz <sir_Misiek w o2.pl> w dniu 2 mar 2016, o godz. 14:26:

> A tak jak chłopu na miedzy (komenda po komendzie ;/ ).
> No i chciał bym na raidzie to zrobić (że o 5ce nie wspomnę , ale choćby
> 1ce).

Hm, prościej trudno ale spróbuję ;)

1. dowolne rescuecd i odpalasz maszynę. PLD rescuecd przestało istnieć, tj. nie ma strony z której dało się pobrać.
    Jako że mam to wystawiłem: http://dev.silvercube.pl/RCDx64_11_02.iso <http://dev.silvercube.pl/RCDx64_11_02.iso>
2. robisz partycje - tu już spora dowolność, bo nie wiem czy chcesz LVM root czy inaczej. Z LVM na root się da, ale
    ja nie praktykuję bo zawsze korzystam z własnego prymitywnego kernela z vserverami ;)
    W każdym razie jak robisz partycje, to rób je typu raid-autodetect (typ fd w fdisku, albo "set <numer> raid on” w parted),
    wtedy RAID się automatycznie zestawi już na poziomie kernela (dotyczy tylko raid zdaje się)
3. Ściągasz chroot od Dlugosza: http://dlugosz.eu/chroots/2011-02-14/ <http://dlugosz.eu/chroots/2011-02-14/>
4. Rozpakowujesz go do /mnt
5. chroot /mnt /bin/bash
6. echo „nameserver 8.8.8.8” > /etc/resolv.conf
7. poldek —upa
8. poldek
I tu najpierw instalujesz nowego poldka i rpma, ma szansę się wywalić (różnie bywa), potem robisz upgrade *
Potem wychodzisz z poldka, wychodzisz z chroota, robisz:
rm -f /mnt/dev/null
cp -a /dev/* /mnt/dev/
9. Potem już tak jak lubisz: ja mam przygotowany kernel, wrzucam go z modułami, ustawiam lilo, konfiguruję /etc/sysconfig/interfaces,
konfiguruję sshd, hasła/klucze, lilo, reboot i gotowe.

Pozdr,
--
Jacek Osiecki
josiecki w silvercube.pl