Jak się podpiąć pod zdarzenie usypiania/wybudzenia laptopa z drzemki?

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Pią, 11 Mar 2016, 10:22:20 CET

Mam ci ja laptop. Z przyczyn wygodnictwa nie wyłączam go, a jedynie usypiam.
Robię to jednak za pomocą własnych skryptów podczepionych pod standardową
kombinację klawiszy, ponieważ podczas usypiania chcę wyłączyć sieć,
ewentualnie odmontować dyski sieciowe i takiem tam inne pierdoły zrobić.
Z drugiej strony, laptop ma klapę ekranu. I potrafi reagować na zamknięcie. I
tutaj również chciałbym, żeby był odpalany mój własny skrypt.
Problem polega na tym, że nie umie się pod to podpiąć. Na moim poprzednim
laptopie używałem acpid. Miałem pliki konfiguracyjne w /etc/acpid/ i wszystko
działało. Ale teraz - nie chce. Konfiguracja się zmieniła jedynie w zakresie
sprzętu - tamto był Dell D430, teraz jest Dell E7250. Skonfigurowany niemal
identycznie, w zasadzie jedynie dopasowany do nowych komponentów i
przeniesiony na 64bit. Ale acpid nie reaguje na zamknięcie pokrywy :-/
Reaguje natomiast unit sleep od systemd, wołany zapewne przez KDE w moim
przypadku. Jak mogę się pod niego podpiąć ze swoimi akcjami? Jakaś podpowiedź?
Może gotowiec?