kernel-4.1-4.1.35-1 i iptables-1.6.0-3

Andrzej Nakonieczny anakonieczny.pld-users-pl w e-list.pingwin.eu.org
Nie, 6 Lis 2016, 18:24:52 CET

Witam

	Wygląda na to, że na kernelu 4.1 (4.1.35) niepoprawnie działają
iptables-1.6.0-3. O ile podstawowe reguły ładują się bez problemu o tyle
próba użycia modułu owner powoduje w logach taki wpis:

x_tables: ip_tables: owner.1 match: invalid size 28 (kernel) != (user) 20

Zgaduję, że zmieniła się w międzyczasie jakaś struktura i pakiet
przebudowany w otoczeniu nowszych kerneli w tym przypadku nie działa na
wcześniejszej wersji. Niestety - ze względu na vserver - nowsza wersja
jądra u mnie na razie odpada. Downgrade iptables do 1.4.15 (taką miałem
wcześniej) i iproute2 do 3.5.1 rozwiązuje problem.

Może - o ile nie ma innego wyjścia - warto dodać conflict do w/w jajka
dla nowszych wersji iptables?

Pozdrawiam,
Andrzej