ifup eth0 + dhcpcd = interface nie wstaje

Adam Osuchowski adwol w zonk.pl
Pią, 22 Gru 2017, 22:41:04 CET

Łukasz Maśko wrote:
> Dziękuję za odpowiedź. Tu jest OK:
>
> # ip l s eth0 up ; dhcpcd eth0
> eth0: waiting for carrier
> eth0: carrier acquired

A między ,,waiting for carrier'' a ,,carrier acquired'' mija
trochę czasu czy pojawiają się od razu jeden po drugim? Bo jak
jest opóźnienie, to może jednak tej sieciówce zestawienie linka
trochę zajmuje. dhcpcd może czekać aż link się pojawi więc
się nie wywala od razu, a ifup tego nie ma.

> DUID 00:01:00:01:1d:c1:8a:e5:20:47:47:ca:f0:ec
> eth0: IAID 47:ca:f0:ec
> eth0: adding address fe80::bff:5d9c:2f69:1da2
> eth0: soliciting an IPv6 router
> eth0: soliciting a DHCP lease
> eth0: offered 10.0.0.10 from 10.0.0.1
> eth0: probing address 10.0.0.10/24
> eth0: leased 10.0.0.10 for 3600 seconds
> eth0: adding route to 10.0.0.0/24
> eth0: adding default route via 10.0.0.1
> forked to background, child pid 18695
>
> I sieć jest od razu. A przy wywoływaniu przez ifup jest timeout. Nie qmam :-(

Ja bym niezależnie przeanalizował działanie funkcji shellowej
check_link_down używanej w skrypcie ifup, a zdefiniowanej w
/lib/rc-scripts/functions.network, bo to ona twierdzi, że nie ma
linka. Może w Twoim środowisku jest coś, czego nie potrafi wykryć,
a może to kwestia zwykłego hazardu.