Czy ktoś używa ModemManager?

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Pon, 11 Wrz 2017, 11:24:47 CEST

Dnia poniedziałek, 11 września 2017 10:34:44 lord Niedzwiedz pisze:
>          Ja do Aero2 używam wvdial - z lenistwa.

Mój modem nie udostępnia żadnego urządzenia typu tty. Mam tylko /dev/cdc-wdm2.
Sterowniki wystawianą urządzenie wwan0, które po skonfigurowaniu konfiguruje
się jak zwykły ethernet (wystarczy dhcpcd wwan0 i jest sieć). Jedyne co trzeba
zrobić wcześniej to
mmcli -m 0 --simple-connect='apn=darmowy'
potem dhcpcd i załatwione. Dlatego mam wątpliwości, czy uda mi się użyć do
tego pppd (czyli wvdial też pod to podpada). Na to zresztą mam odpowiednie
skrypty. O ile są proste metody na wykonywanie akcji PO połączeniu/rozłączeniu
za pomocą funkcji run_up() i run_down() dodanych do ifup-wwlan0, o tyle nie
wiem, jak wykonać kilka linijek PRZED połączeniem. Coś takiego załatwiłoby
sprawę.