Czy ktoś używa ModemManager?

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Wto, 12 Wrz 2017, 00:13:35 CEST

Dnia poniedziałek, 11 września 2017 18:51:08 Krzysztof Szwaba pisze:
[...]
> Jaki to modem ?
> Wiem że to "cofanie się w rozwoju", szczególnie w przypadku modemów LTE
> ale może jednak warto poszukać czy nie da się przeflaszować na wersję
> emulującą port szeregowy.

$ sudo lsusb -v -d 413c:81b1

Bus 001 Device 022: ID 413c:81b1 Dell Computer Corp.
Device Descriptor:
  bLength                18
  bDescriptorType         1
  bcdUSB               2.00
  bDeviceClass            0
  bDeviceSubClass         0
  bDeviceProtocol         0
  bMaxPacketSize0        64
  idVendor           0x413c Dell Computer Corp.
  idProduct          0x81b1
  bcdDevice            0.06
  iManufacturer           1 Sierra Wireless, Incorporated
  iProduct                2 Dell Wireless 5809e Gobi™ 4G LTE Mobile Broadband
Card
  iSerial                 3
  bNumConfigurations      2
[...]

Wewnętrzny w laptopie. Generalnie nie spodziewam się, żeby był do tego
alternatywny firmware. Ale to nie problem.