Po ostatnim update strajkują mi wszystkie przeglądarki pdf

LordBlick lordblick w gmail.com
Pon, 11 Mar 2019, 11:24:35 CET

Witam, jak ugryźć temat - dotyczy to raczej systemu, evince wypluwa
graficznie komunikat:
Failed to load backend for 'application/pdf':
/usr/lib64/libgnutls.so.30: symbol _idn2_punycode_decode version
IDN2_0.0.0 not defined in file libidn2.so.0 with link time reference

To samo podaje atril odpalony w konsoli z palca, okular nic nie podaje,
więcej grzechów nie pamiętam.
Mam wszystkie paczki aktualne z main.
Póki co tylko import do Inkscape i podgląd tam daje radę, testowane na
rozmaitych pdf-ach.

Mocno mnie zastanawia po grzyba do wyświetlenia zwykłego pdf-a z dysku
potrzebna biblioteka obsługująca nazwy domen internetowych…
Ktoś, coś?
--
Pozdrawiam,
LordBlick