Sieć nie wstaje

Mateusz mateusz-lists w ant.gliwice.pl
Śro, 2 Paź 2019, 10:09:47 CEST

On wtorek, 1 października 2019 14:36:30 CEST Google wrote:
>    Ip karty ustawione statycznie, pod systemd.
>    /etc/sysconfig/interfaces/ifcfg-eth0

To jest plik konfiguracyjny tylko dla SysV w PLD chyba.
Jak startujesz pod systemd to musisz wpisać dane do np:

/etc/systemd/network/eth0.network

Np:

[Match]
# Nazwa interfejsu
Name=eth0

[Network]

# Numer IP
Address=192.168.2.78/24

Gateway=192.168.2.1
# IPForward=yes

[Route]
# Dodatkowe route'y
# Gateway=192.168.3.1
# Destination=192.168.3.1/24

A efekt po
systemctl daemon-reload
systemctl restart systemd-networkd

i widoczny via

networkctl status
ip a show eth0

--
Mateusz
(...) mam brata - poważny, domator, liczykrupa, hipokryta, pobożniś,