Upgrade starego kernela

Adam Skowronski tytus.mastah w gmail.com
Nie, 8 Wrz 2019, 17:38:53 CEST

Mam desktopa, który działa sobie pod PLD od ..... nie wiem od kiedy, ale to
chyba były czasy Ra :-D

Przedstawia się on tak:
Linux desktop 4.11.3-1 #1 SMP Sun Jun 4 15:02:16 CEST 2017 x86_64
AMD_Athlon(tm)_II_X4_640_Processor PLD Linux

Jajko jak widać stare, ale nie potrafię go zupgrade'ować, więc ratowałem
się parametrem hold w poldku i po prostu nie upgrade'owałem. Niestety
ostatnimi czasy poszły jakieś update'y innych bibliotek i driver nvidii
odmówił posłuszeństwa, odtwarzanie tego z repackage przerasta moje
możliwości ręcznego ogarnięcia zależności, więc zostałem postawiony pod
ścianą: albo stawiam Ubuntu, albo uda mi się zupgrade'ować jajko.

Do upgrade'ów kilka razy już podchodziłem, ale zawsze dostaję w wyniku
"kernel panic". Przypuszczam, że przyczyną może być brak jakichś
podstawowych driverów wbudowanych w jajko uruchomieniowe. Wcześniej zawsze
działał zwykły upgrade, ale tutaj mam wrażenie potrzebne są jeszcze jakieś
dodatkowe działania, bo przecież to powinno działać.

Czy możecie mnie poratować jakąś wskazówką czy linkiem, co powinno się
robić podczas upgrade'u kernela?

Adam Skowroński.