Problem z mysql-proxy i mysql 5.7

Jacek Osiecki josiecki w silvercube.pl
Sob, 12 Gru 2020, 15:03:05 CET

Cześć,

ostatnio przy manewrowaniu wirtualkami i upgradzie mysqla trafiłem na problem, którego nie jestem w stanie rozgryźć.
Mam kilka wirtualek, niektóre starsze niektóre świeższe.

W szczególności, na starszych mam mysql-proxy w wersji 0.8.2-1, a na nowszych 0.8.5-1.

I wszystko było pięknie, dopóki używałem mysqla 5.6. Ale gdy odpaliłem 5.7 - zaczęły się chece.

Na starych vserverach z mysql-proxy 0.8.2 wszystko działa
Na nowych z mysql-proxy 0.8.5 - można łączyć się, gdy backendem jest mysql 5.6.
Ale przy mysql 5.7 połączenie po prostu zawisa i nic się nie da zrobić… Oczywiście aplikacje korzystające z mysqla nie działają.

Dzieje się tak zarówno przy mysql-proxy słuchającym na sockecie, jak i na tcp.

Przy TCP pół biedy - odpaliłbym redira.
Ale właśnie kluczowe dla mnie jest proxowanie za pośrednictwem socketa…

Jakieś pomysły, rady?

Aha, przeniesiony na żywca mysql-proxy 0.8.2 ze starych wirtualek nie zwisa, za to wyrzuca „Bad Handshake” i do widzenia.

Pozdrawiam,
—
Jacek Osiecki
josiecki w silvercube.pl