Jak to teraz jest z LaTeX-em?

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Wto, 10 Mar 2020, 10:30:04 CET

W dystrybucji mamy w tej chwili oficjalnie texlive z roku 2008. Ale zawiera
ona trochę przestarzałe style - ja np. potrzebuję nowszego hyperref.

W repozytorium leży sobie texlive w wersji 2014. OK. Ale - pomijając drobny
błąd w kodzie przez który się nie buduje a który łatwo naprawić - w porównaniu
do 2008, jest to paczka strasznie okrojona, z której nie dostanę prawie
żadnego stylu. Nawet testowo zrobiłem paczkę na 2019 rok, ale mam całą masę
niespakietowanych plików i brak czasu na dopieszczenie tego.

Jednocześnie w repozytorium leży sobie texlive-texmf, który te style zawiera,
ale jest to wersja 2013. Ale się nie buduje z powodu błędów w SPEC-u. Do
poprawienia, wiem. Ale jest teraz bałagan.

Czy ktoś może orientuje się, jaka jest bieżąca filozofia korzystania z LaTeX-
a? Zbudować texlive, do tego texlive-texmf i używać takiego kombajnu?