Jak się teraz formatuje dyskietki (napęd USB)

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Nie, 4 Paź 2020, 18:53:12 CEST

Dnia niedziela, 6 września 2020 12:07:29 CEST Łukasz Maśko pisze:
> Pytanie z cyklu lamerskich - aż mi wstyd, że pytam, ale nie wiem i nie mogę
> znaleźć.
>
> Jak sformatować dyskietkę w stacji na USB? Nie chodzi mi o zrobienie systemu
> pików tylko zwykłe formatowanie. fdformat nie działa (działa mi tylko na
> standardowych kontrolerach a tu jest USB). mformat - to samo. To musi być
> jakiś totalny trywiał - ale ni cholery nie mogę tego znaleźć. Pomóżcie,
> proszę...

OK. Znalazłem i sam sobie odpowiadam - może kogoś zainteresuje a i zostanie
dla potomności.

Po pierwsze, musi być sterownik sg, czyli robimy

modprobe sg

Do samego formatowania używamy ufiformat. Przykładowo, dyskietkę HD
formatujemy tak:

ufiformat -f 1440 -v /dev/sdf

Potem mkfs-em robimy filesystem ale to już klasyka.