konwersja "starej" bazy RPM do sqlite

Jacek Osiecki josiecki w silvercube.pl
Śro, 14 Kwi 2021, 14:43:30 CEST

Hej,

przeniosłem na nową maszynę wirtualki linux-vserver.
Działają dobrze i w zasadzie wszystko było super - do momentu, gdy nie spróbowałem odpalić vpoldka w celu aktualizacji pakietów.

vpoldek sc-mail - odpala się, ale przy ls -I wyrzuca:

błąd: //vservers/sc-mail/.rpmdb: baza rpm-a nie istnieje
błąd: Błąd odczytu zainstalowanych pakietów

Co ciekawsze, vrpm sc-mail -- -qa elegancko pokazuje listę pakietów, ręczny upgrade pewnie też by przeszedł. No ale nie od tego mam poldka…

Zauważyłem, że nowy guest zbudowany na tej maszynie ma w /vservers/pkg/…/rpm/state elegancki ład zamiast typowego dla rpm burdelu:

root w alpha /tmp> ls -l /vservers/.pkg/sc-stat/rpm/state/
razem 7700
-rw-r--r-- 1 root root 7847936 04-06 15:10 rpmdb.sqlite
-rw-r--r-- 1 root root   32768 04-14 14:39 rpmdb.sqlite-shm
-rw-r--r-- 1 root root       0 04-06 15:10 rpmdb.sqlite-wal
root w alpha /tmp>

Czy da się jakoś przekonwertować stare vhosty do postaci sqlite? Bo podejrzewam że w tym rzecz - przynajmniej na to mnie naprowadził strace…

Pozdrawiam,
--
Jacek