Re: Google-chrome odmówił współpracy.

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Śro, 25 Sie 2021, 13:08:22 CEST

   DziÄki. WidziaĹem ten post ale mi zaginÄĹ wiÄc nie mogĹem zweryfikowaÄ.
   Z --no-sandbox prĂłbowaĹem ale teĹź nie startuje. Przyjdzie poczekaÄ...
   PomÄczÄ siÄ z FF (nie uĹźywam go na co dzieĹ i jest mi "obcy").
   --
   Pozdrawiam. Ĺukasz MaĹko

   25 sie 2021 12:51 Jan Palus <atler w pld-linux.org> napisaĹ(a):

     On 25.08.2021 12:34, L/ukasz Masko wrote:
     > Zaktualizowal/em system do aktualnego z ready+test (w tym glibc,
     Mesa itp.) i
     > przestal/ mi dzial/ac Google Chrome. Przy starcie mam taki
     komunikat:

     > $ google-chrome
     > [13418:13418:0825/122641.709365:ERROR:sandbox_linux.cc(374)]
     > InitializeSandbox() called with multiple threads in process
     gpu-process.

     > a w logach wali mi coredumpami:
     >
     > sie 25 12:26:48 laptok systemd-coredump[13789]: [🡕]
     Process 13787 (chrome) of
     > user 500 dumped core.
     >
     >                                        Stack trace of thread 1:
     >                                        #0  0x00007f0e140ab5cd n/a
     (n/a + 0x0)

     > Wyczyszczenie konfiguracji do zera nie pomogl/o. Uzycie zalecanych
     parametrów
     > --disable-gpu --disable-software-rasterizer nic nie pomaga - tyle,
     ze
     > przegladarka od razu sie wywala za to z dl/ugim coredump-em na
     kilka ekranów.

     > Czy da sie to naprawic, czy trzeba czekac na nowsza wersje Chrome?
     Obecnie mam
     > 92.0.4515.159 czyli to co jest na serwerach Google. Downgrade
     glibc tym razem
     > odpada bo za duzo rzeczy po aktualizacji go wymaga.

     Problem byl/ juz podnoszony na pld-devel-pl. Wszystkie rzeczy oparte
     na
     chromium wymagaja tej zmiany dla glibc 2.34:
     https://chromium-review.googlesource.com/c/chromium/src/+/2936184

     Niestety obecnie nic oprócz qt5-qtwebengine jej nie ma wiec nie
     dzial/a
     chrome czy rzeczy electronowe (skype). O ile dobrze rozumiem
     powyzsza
     zmiana bedzie czescia chrome 93. W miedzyczasie mozesz spróbowac
     uruchomic chrome'a z opcja --no-sandbox ze wszystkimi tego
     konsekwencjami dla bezpieczenstwa aplikacji (nie próbowal/em czy
     faktycznie dzial/a).