Zwalony lub inaczej działający login-2.36.2-1

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Pon, 15 Lut 2021, 22:42:17 CET

Po aktualizacji login z 2.36.1-1 do 2.36.2-1 przestają mi startować X-y.
Odpalam je ręcznie za pomocą startx, przy czym w .Xclients mam:

exec ck-launch-session dbus-launch --sh-syntax --exit-with-session
startplasma-x11

Na wersji poprzedniej działa poprawnie (zweryfikowane downgradem. Na nowej nie
startuje serwer X-ów, a startx wysypuje się w oczekiwaniu na jego start.

Patrzyłem w changelog util-linux ale nie umiem wywnioskować, która zmiana może
takie zachowanie powodować. Ale donoszę uprzejmie, może komuś też się coś
podobnego zdarzyło i wie, co trzeba przekonfigurować, żeby się zaadaptować?