Jak odpalić PLDowy kernel na nvme+RAID?

Jacek Osiecki josiecki w silvercube.pl
Czw, 18 Mar 2021, 11:39:37 CET

Hej,

mam spory problem z odpaleniem nowego serwera w Hetznerze.
Dotąd zawsze mi to działało bez zarzutu… ale tym razem nic z tego :-/

Tzn. zawsze miałem swój prekompilowany, wszystkomający kernel, na nim bootowałem system i potem banglało.
Ale nie tym razem.
Teraz po prostu pojawia się kernel panic, na tyle długi że nie wiadomo jak się zaczyna (KVM+nagrywanie ekranu nic nie pomaga).
Załączam screenshot, ale to raczej nic nie wyjaśnia. Dodam, że to po raz pierwszy maszyna AMD (Ryzen) - może coś źle kompiluję?

https://imgur.com/a/qyEpE1l

W desperacji postanowiłem spróbować użyć kernela PLD.
No i ten się ładuje, ale wywala się na znalezieniu roota. Nie wykrywa w ogóle dysków (nvme+sata), nie wykrywa tym samym RAIDów.

Jak to zrobić żeby jednak zechciał wykryć?

Z góry dzięki,
—
Jacek