Co zamiast linux-vserver.org?

Adam Osuchowski adwol w zonk.pl
Śro, 15 Mar 2023, 11:00:01 CET

Jacek Osiecki wrote:
> od lat sobie radzę z ???wirtualkami??? na podstawie linux-vserver.org.
> Niestety projekt już od jakiegoś czasu jest martwy - najnowszy obsługiwany kernel to 4.9.312, czyli niemal sprzed roku.
>
> Tylko??? co zamiast tego? Bardzo mi odpowiada koncept ???wirtualnych maszyn??? gdzie na każdej mam dowolny zestaw pakietów, osobnego poldka, tam gdzie trzeba mam nawet inną dystrybucję. Niby jest docker, ale to jest chyba bardziej do pojedynczych aplikacji niż do całych systemów? Poza tym jak jest z ustalaniem dostępnych zasobów - przydzielanie procesorów, pamięci itd?

> [...]

lxc. Dość podobne, dostępne out-of-box w vanilla kernelach i w ostatnich
wersjach już nawet sensowne i używalne. Jest parę drobnych różnic, do
których trzeba się przyzwyczaić, ale ogólnie można powiedzieć, że to jest
alternatywa.

linux-vservers chyba umarło na dobre. Wprawdzie główny developer obiecał
wypuszczenie wersji na 5.10, potem na 5.15, a jeszcze później oczekiwał
niby na LTSowe 6.x (to było jeszcze zanim wyszło), ale to chyba raczej
granie na zwłokę. Trochę to dziwne, bo jakiś czas temu kilku zagorzałych
fanów zorganizowało zrzutkę i dostał nawet jakieś pieniądze z tego tytułu.
Może po prostu, wbrew pierwotnym obietnicom, te nowe wersje są tylko dla
tych, co zapłacili.