Brak możliwości uruchomienia PLD na LUKS root po aktualizacji systemd do 253.1

Jan Palus atler w pld-linux.org
Sob, 18 Mar 2023, 22:47:36 CET

On 16.03.2023 12:18, Andrzej Zawadzki wrote:
>    On 16.03.2023 11:25, Jan Palus wrote:
>
> On 15.03.2023 13:53, Andrzej Zawadzki wrote:
>
>    Hej,
>
>    jak w temacie. Nie ma pytania o hasl/o przy bootowaniu tylko "kreci"
>    job od LUKS'a
>
>    Niestety nie pamietam jaki i nie zrobil/em foty - akurat jak bardzo
>    potrzebowal/em kompa to sie wydarzyl/ reboot...
>
>    Odpalenie z rescue Debiana, chroot i downgrade do wersji 252.5
>    zal/atwil/ temat.
>
>    Czy to jakas specyfika u mnie czy tez ktos tak ma, a sie nie chwali?
>    ;-)

> [...]

Zasymulowałem u siebie dokładnie taki sam scenariusz i nadal działa,
zarówno z dracut jak i geninitrd. Którego z nich używasz? Jeżeli dracuta
to w trybie host-only czy nie? I jeżeli nie to czy przekazujesz
wszystkie potrzebne opcje w cmdline kernela? (root, rd.luks.uuid,
rd.lvm.lv)