qt, -fno-rtti i okolice

Wto, 7 Gru 1999, 12:16:34 CET

On Tue, 7 Dec 1999, Marcin Dalecki wrote:
[..]

> Chaiłbym tylko zwrócić uwagę, że -fno-rtti jest standardową opcją kompilacji
> tej biblioteki...

Marcin .. znaczy się sprawdziłem jescze raz i qt 1.4x i 2.0.x niemają
standardowo dla Linuxa -fno-rtti. Co nie zmiania faktu, że nie am
rzeczywiście tam ani kawałaka kodu który by potrzebował rtti.
Konsekwencja tylko używanai przy kompilacji -fno-rtti także i bibliotek z
tego co widzę będzie także to, że -fno-rtti będzie _musiało_ być używane
przy kompilacji i programów. Także i binarki kompilowane tak jak to
dotychczas robionio nie bedą zdaje się działać.

Nie zmienia to faktu, że najprawdopodobniej całość KDE włącznie z KO da
sie skompilować z -fno-rtti. Jeżeli byłoby to do wykonania to nie widze
dlaczego miałoby to nie być wykonane. Powód tego jest taki, mając całe KDE
konfigurowa z prefixem /usr/X11R6 i tak jesteśmy skazani niejako na
używanie włąsnych binarek bo wszelkie inne kompilaty beda się instalwoać w
zupełnie innych lokacjach (od plików danych .. a kończąc na plikach kdelnk
- mało który spec ze stufami do KDE zawiera pole Pprefix umożliwiając
robienie relokowalnego pakietu). Skoro decydujemy się na tak odmienny
sposób konfigurowania całosci (co może do świadomości nie każdego jeszcze
dotarło) to w zasadzie i używanie -fno-rtti nie powinno już tu dużej
różnicy robić. Wszystko przy założeniu, że cokolwiek co jest teraz
dostępne da się skompilować z -fno-rtti (inaczej oznaczać to bedzie
faktyczne wycowfanie sie z -fno-rtti dla bibliotek) w środowisku także
kompilowanym z -fno-rtti. Swoja drogą pokazywałoby to, że w g++ dodaje
kawałek kitu między nogami by def bo i tak na dobrą sprawę _nikt_ z tego
nie korzysta co byłoby już znaczenie anegdoty :>

A tak już między Bogiem, a prawdą .. wie ktoś po co wogóle jest to rtti ?
bo ja mam tylko mętne skojarzenia.