refleksja o sshd

Piotr Meyer aniou w root.pl
Sob, 18 Sty 2003, 21:58:53 CET

On Sat, 18 Jan 2003 21:52:38 +0100
Tomek Orzechowski <orzech w pld.org.pl> wrote:

> Ale co twoim zdaniem jest nie tak? Jeśli admin chce wyłączyć ssh i z
> jakiś przyczyn nie ma pliku .pid, to IMHO logicznym jest ubijanie
> procesów sshd. Nie możemy zakładać, że admin nie wie, co robi
> wyłączając sshd, prawda?

Tyle, że wtedy ubijany jest także sshd admina. Napisałem, że sytuacja
jest egzotyczna, ale czasem może się przytrafić.

Dodanie tego warunku zabezpieczyłoby dodatkowo administratora przed
sytuacją nieprawidłową, gdy z jakiegoś powodu brakuje pliku z pidem.
IMVHO coś takiego może zachodzić raczej wtedy, gdy coś się wysypie,
a w takim momencie zestresowany człowiek może nie pamiętać o wszystkim
- i nagle zauważyć, że już go nie ma w systemie.

Nie jestem zupełnie pewien, czy to nie będzie jednak przesada, stąd
moje pytanie.

Pozdrawiam,

--
Piotr 'aniou' Meyer

              Artificial Networked Infiltration and Observation Unit