kdebase się nie buduje

Michal Kochanowicz michal w michal.waw.pl
Czw, 18 Lis 2004, 20:54:29 CET

On Thu, Nov 18, 2004 at 08:11:20PM +0100, havner wrote:
> Nie uzywaj, nikt nie kaze, masz zawsze *BSD.

Jedyne co mnie w tej chwili powstrzymuje od zainstalowania BSD to
niestrawny dla mnie system portów.

> Tak, kto powiedzial, ze kernel _musi_ miec te same naglowki co
> wykorzystywane przez userspace?

Nagłówki opisują interfejs. Jeśli program z userspace chce gadać z
kernelem to powinien mieć te same - bo się nie dogada. Jeśli program z
userspace NIE chce gadać z kernelem, to cokolwiek by w tych nagłówkach
nie było, nie powinien się wywalać.

Pytanie: co jeśli np. glibc udostępnia interfejs np. do operacji X
zgodny z interfejsem kernela (np. przyjmujący taką samą strukturę jako
argument) - glibc powinien dostarczać własne nagłówki, czy userspace
powinien korzystać z kernelowych?

Co do samby, chyba musi gadać z kernelem, przynajmniej klient, aby móc
podmountować zasoby - choć muszę przyznać że nie do końca rozumiem gdzie
jest granica pomiędzy funkcjonalnością samba-client i smbfs.ko.
--
--= Michal Kochanowicz =--==--==BOFH==--==--= michal w michal.waw.pl =--
--= finger me for PGP public key or visit http://michal.waw.pl/PGP =--