open source i prawo, trochę offtopic

Cezar Cichocki cezar w cs.net.pl
Czw, 25 Lis 2004, 08:22:57 CET

VTAM!

On Tue, Nov 23, 2004 at 11:33:49PM +0100, Arkadiusz Miskiewicz wrote:
[...]
> Niestety na części pierwszej się skończyło, a z kolei CS milczy w kwestii
> konkretów.

Arek, a kopnac Cie? Wyslales mi e-mail 3 dni temu gdy bylem w
delegacji. Jestes ABOSLUTNIE pewien, ze CS ma psi obowiazek rzucac
wszystko i odowiadac na pytania developera ktory szykuje sie do
zatrudnienia w innej firmie? Wniosek rozwodowy tez podeslesz nam do
zapoiniowania z klauzula natychmiastowej odpowiedzi? Oprzytomniej!

CS gwarantuje ochrone prawna w wypadku pozwow SCO i generalnie atakow na
OupenSource, a nie ukladania Ci zycia osobistego - wyczuwasz ta roznice?

> Jak to faktycznie jest rozwiązane w Waszych umowach o pracę (interesuje mnie
> brzmienie tego punktu w umowie)? Choć pewnie niewielu jest takich co ma to w
> ogóle uregulowane w umowie.

CS nie umieszczal zapisow w umowach o prace z racji balaganu w prawie.
Kodeks Pracy to raz, Kodeks Cywilny to dwa a dochodzi jeszcze ustawa o
przeciwdzialaniu nieuczciwej konkurencji (przez trzy lata po odejsciu z
firmy pracownik nie moze wykorzystywac technologii firmy do pracy
konkurencyjnej (niezaleznie od jej formy)).

Wybralem rozwiazanie najbardziej eleganckie, czyli "publiczne
swiadczenie woli". Kilkakrotnie zlozylem deklaracje zwiazane z
wykonywaniem przez moich pracownikow prac na rzecz PLD (i generalnie:
OpenSource) i sa ona wiazace.

Wprowadzanie zapisow w umowach o prace mozna be problemu podwazyc i
zawiklac sie w wieloletni proces sadowy (z KC), wystepujac jednoczesnie
do Sadu o ustanowienie ochrony interesow strony, na przyklad przez zakaz
rozpowszechniania i eksploatowania spornego kodu. Nie mam fiolkowego
pojecia jak to by mialo wygladac technicznie, ale mecenasi twierdza, ze
taka sprawe da sie zalozyc i wlec potem latami.

--
Cezar Cichocki                            CYBER Service
Prezes                             http://www.cs.net.pl