open source i prawo, trochę offtopic

Czw, 25 Lis 2004, 11:38:15 CET

On Thursday 25 of November 2004 08:22, Cezar Cichocki wrote:
> VTAM!

> Arek, a kopnac Cie? Wyslales mi e-mail 3 dni temu gdy bylem w
> delegacji.
Kop ;)

> Jestes ABOSLUTNIE pewien, ze CS ma psi obowiazek rzucac
> wszystko i odowiadac na pytania developera ktory szykuje sie do
> zatrudnienia w innej firmie?
Może olać, nie odpisać, zrobić co chce. Może też pomóc.

> CS gwarantuje ochrone prawna w wypadku pozwow SCO i generalnie atakow na
> OupenSource, a nie ukladania Ci zycia osobistego - wyczuwasz ta roznice?
SCO to nie te czasy - felieton był dwa lata temu, urwany co prawda w połowie,
a szkoda bo temat interesujący.
http://hedera.linuxnews.pl/_forum/00/_post/1256.html?postnum=17361#id17412

> [...]
> swiadczenie woli". Kilkakrotnie zlozylem deklaracje zwiazane z
> wykonywaniem przez moich pracownikow prac na rzecz PLD (i generalnie:
> OpenSource) i sa ona wiazace.
>
> Wprowadzanie zapisow w umowach o prace mozna be problemu podwazyc i
> zawiklac sie w wieloletni proces sadowy (z KC), wystepujac jednoczesnie
> do Sadu o ustanowienie ochrony interesow strony, na przyklad przez zakaz
> rozpowszechniania i eksploatowania spornego kodu. Nie mam fiolkowego
> pojecia jak to by mialo wygladac technicznie, ale mecenasi twierdza, ze
> taka sprawe da sie zalozyc i wlec potem latami.
Pewnie oświadczenie woli też można podważyć. Wygląda na to, że nijak się tego
nie da ugryźć by mieć nadal całe zęby.

Dzięki za informacje,
--
Arkadiusz Miśkiewicz                    PLD/Linux Team
http://www.t17.ds.pwr.wroc.pl/~misiek/  http://ftp.pld-linux.org/