ndiswrapper (update) i nie tylko

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Czw, 25 Lis 2004, 14:30:51 CET

On Thu, Nov 25, 2004 at 11:14:36AM +0100, Łukasz Maśko wrote:
> -Version:       0.12rc3
> +Version:       0.12

> Po drugie - poprosiłbym o wyjaśnienie mi, jakie są zasady w określaniu
> wersji pakietów. Na przykładzie tego: poprednie były 0.12rc? (release
> candidate),

I użycie takiej wersji w specu to był błąd.

> a opublikowana ostatnio już jest finalna, więc ma wersję 0.12.
> I teraz pojawia się problem, bo poldek twierdzi, że 0.12rc3 jes wersją
> nowszą od 0.12.

Bo z godnie z regółami RPMa tak jest.

> No i nie chce zrobić update-u, trzeba dać --force. Jak to
> powinno być?

Przede wszystkim poprzednie wersje (release candidate) powinny być
numerowane tak:

Version: 0.12
Release: 0.rc1.0.1    (0.12rc1, release testowy)

Version: 0.12
Release: 0.rc1.0.2    (0.12rc1, drugi release testowy)

Version: 0.12
Release: 0.rc1.1     (0.12rc1, spec dokończony, spec ma trafić na FTP)

Version: 0.12
Release: 0.rc2.1    (0.12rc2, spec dokończony)

itd.

W tym przypadku jak wychodzi pełne "0.12" to daje się normalne Release
i problem znika.

A najlepiej pouczyć od razu autora programu, żeby starał się numerować
wydania tak, żeby nie utrudniać paczkowania.

A teraz już jest musztarda po obiedzie, i jeśli już pakiet poszedł do Ac
(chociażby ready), to trzeba zwiększyć Epoch.

Pozdrowienia,
	Jacek