[BUG]: chkconfig --add w %post

Paweł Sakowski saq w pld-linux.org
Sob, 15 Sty 2005, 22:20:42 CET

On Sat, 2005-01-15 at 21:51 +0100, Przemysław Białek wrote:
> Dzieki za wytłumaczenie.
> Rozumiem dlaczego w tej chwili tak to działa, aczkolwiek, nie bardzo mi
> ten mechanizm pasuje. Mam kilka usług (m. in. samba, clamav, postgresql),
> których nie startuję u siebie w domu prawie w ogóle. Clamava używam
> tylko poprzez procmaila (brak mi czasu/brak mi wiedzy żeby podzielić
> clamava na mniejsze kawałki i wydzielić osobno demona). Nie chcę ich
> odinstalowywać, a chkconfig --del jest najlepszym rozwiązaniem, gdzyż
> nie używane skrypty nie opóźniają startu systemu, jak w przypadku
> 'chkconfig --levels 2345 usluga off' (wiem, że marudzę ;).

Mógłbyś rozwinąć myśl w jaki sposób usługi na których dałeś chkconfig
off spowalniają start systemu? Wykonywane są wtedy
/etc/rc.d/rc$runlevel.d/S* . Czas spędzony na rozwijaniu tego globa przy
istnieniu w katalogu jednego pliku K* więcej nie przekroczy, przez całe
twoje życie, czasu jaki zużyłeś na napisanie powyższego maila ;)

--
Paweł Sakowski <saq w pld-linux.org>
PLD Linux Distribution