poldek, multilib, file colors

Paweł A. Gajda mis w k2.net.pl
Nie, 12 Cze 2005, 16:29:01 CEST

Przymierzam się do zrobienia do tego wsparcia w poldku, ale zdecydowanie
mam za mało informacji jak ma to dokładnie wyglądać, a google nie
wypluwa szczątkowe informacje. Ma ktoś może jakiś namiar na jakiś
dokument to opisujący?

Z tego co wygrzebałem, powinna być możliwa instalacja wielu egzemplarzy
pakietu pod różne architektury, czyli:

$ rpm -Uvh foo.i386; rpm -Uvh foo.x86_64

Pytania:

1) Gdzie w rpmie są zdefiniowane architektury które mogą koegzystować
   w ten sposób? Z rpmowych macros jakoś nie mogę się tego doczytać.

2) Jak zasymulować takie zachowanie na i386 systemie? Powyższe, z paczkami
   z FC3 nie działa (package is already installed).

3) Rozumiem, że mając zainstalowane foo-1.0.{i386,x86_64}, rpm robi bez
   problemu upgrade takich paczek?

4) Kolory to, jak wnioskuję, pomysł by wkładać do jednej paczki
   jednocześnie np. wersji x86 w /lib i x86_64 w /lib64?? I, jeżeli dobrze
   się domyśliłem, co z tego wynika dla poldka?