Centralne uwierzytelnianie pldowe

Mariusz Mazur mmazur w kernel.pl
Śro, 23 Sty 2008, 20:06:07 CET

Dnia środa, 23 stycznia 2008, Tomasz Rutkowski napisał:
> hmm, me?
>
> jakieś półtora roku temu szykowałem takie coś do pracy: farma PLD,
> konta uwierzytelniane i autoryzowane w pgsql. Ostatecznie z powodów
> licencyjnych wszystko jest na redhacie + ldap, niemniej założenia
> ciągle gdzieś mam no i ileś razy już takie środowisko zestawiłem...
> (generalnie: poczta, svn, jabber, shell, www/ftp...)
> więc gdyby się jeszcze znalazł ktoś kto się orientuje technicznie w
> aktualnym stanie (mmazur?)... to może udałoby się coś w tej kwestii
> konkretnego zdziałać :)

Wymagania są następujące (gadałem ostatnio z agaranem, jego wizja jest
podobna):
1. Usługi muszą działać niezależnie od tego, czy serwera akurat stoi, czy leży
(tanie/wbudowane cashowanie).
2. To nie ma być single-sign-on, że jedno hasło wszędzie działa, bo to by było
zbyt niebezpieczne. Ma być panel z którego można ustawiać hasła do różnych
usług (gdzie hasła równie dobrze mogą być kluczem .ssh).
3. Nie może wymagać głębokiego hackowania wszystkich naszych usług, żeby
współpracowały.
4. Musi zapewniać płynną migrację. Czyli najpierw jedna usługa, później druga,
etc.

To patrysowe http://live.gnome.org/Mango wygląda ciekawie.

--
Oceniaj innych po zamiarach, a siebie po wynikach.
                                                                 Guy Kawasaki