Sterowniki video i libGL

Tomasz Witek tiwek w manta.univ.gda.pl
Śro, 4 Mar 2009, 10:00:37 CET

Mam taki pomysł do znawców tematu. Jakiś czas temu była rozmowa na temat
wydzielenia bibliotek libGL do osobnych pakietów. Nie wiem na czym
stanęło, ale nvidia tego nie ma. Ja mam pomysł żeby pójść jeszcze dalej.

Żeby biblioteki wylądowały w różnych podkatalogach.

Co to nam da ?? Otóż. Ja system mam na dysku w kieszeni. Używam tak już
ponad 10 lat i to mi się sprawdza. Nie lubię pracować na laptopie więc w
pracach i w domu mam stacjonarne komputery bez systemu. Do zmiany
konfiguracji używam hwprofiles, trochę zmodyfikowanych bo to teraz jest
nie działa poprawnie (tak jak bym chciał). Gdyby te biblioteki lądowały
w różnych katalogach, można by mieć zainstalowane sterowniki do nvidii,
fglrx, intela i innych może jakichś które teraz z tego powodu się
wykluczają. Sterowanie dostępem do bibliotek można by zrzucić na
barki /etc/ld.so.conf.d, co może bardzo ładnie zrobić hwprofiles.

TiweK