Nowa Mesa + intel

Łukasz Maśko ed w yen.ipipan.waw.pl
Pon, 30 Mar 2009, 21:59:44 CEST

Dnia poniedziałek, 30 marca 2009, Remigiusz 'Enleth' Marcinkiewicz napisał:
[...]
> Testowałem 2.6.29 (vanillia, własny konfig), Xorg 1.6.0, sterowniki
> 2.6.3, Mesa 7.3, i945GM na TP X60, włączony modesetting, wymuszone UXA
> (jedyna opcja w xorg.conf), framebuffer ustawiany już podczas bootowania
> na docelową rozdzielczość: wszystko startuje idealnie i działa płynnie,
> suspend/resume działają poprawnie i ze 2x szybciej niż na .27,
> przełączanie X<->VT jest momentalne.

A możesz napisać po krótce, jak używać tego modesetingu? W sieci znalazłem,
że trzeba do kernela przekazać opcję i915.modeset=1. Ale czy nie trzeba
jeszcze czegoś np. w kernelu zmienić?

> Na razie wróciłem do 2.6.27 i EXA, przy zachowaniu całej reszty jak
> wyżej. Mógłbym po prostu wyłączyć modesetting i przełączyć na EXA bez
> downgrade'u kernela, wtedy wszystko wydaje się działać równie stabilnie i
> płynnie co na .27, ale .29 ma jeszcze jakieś problemy z nadmiarowymi
> przerwaniami HPET, prawie godzinę marnuje na akumulatorze w porównaniu do
> .27, a bez modesettingu nie mam po co na nim siedzieć.

A nie masz problemu przy odtwarzaniu filmów przez XVideo (XV)? Bo u mnie
przy takiej kombinacji przy próbie odpalenia filmu dzieją się dziwne
rzeczy - ale filmu nie ma.