geninitrd - luks na raid1? - nie raid na luks

Wieslaw Kierbedz w.kier w farba.eu.org
Czw, 26 Lis 2009, 15:42:55 CET

Jacek Konieczny anonsuje::

1

> No, LVM na LUKS to jasna sprawa. Wręcz podstawowa konfiguracja tych
> dwóch. Sam tak mam na dwóch maszynach.

1

Zajrzałem do rc.sysinit.
Do aktywacji używa funkcji z cryptsetup (init).
IMHO cryptsetup (skrypt) powinien zostać usunięty, a funkcje trafić do
functions.
Pierwsza powinna tylko sprawdzać czy urządzenie jest luksowe (cryptsetup
isLuks) - każde urządzenie - sd hd md lvm.
A druga ew. deszyfrować wg crypttab.
I sprawdzenie powinno być wywoływane przed każdą próbą użycia ww.
urządzeń - montowania, składania md/lvm.
W rc.sysinit widzę trzy takie miejsca, więc nie jakoś koszmarnie wiele.
Jeżeli komuś zależy na czasie, to ew. switch w /etc/sysconfig/system.
--
WK