[Th] buildery - png12

Patryk Zawadzki patrys w pld-linux.org
Śro, 25 Sie 2010, 22:47:16 CEST

2010/8/25 Pawel Golaszewski <blues w pld-linux.org>:

> A możesz rozwinąć tą myśl?
> Co się zmieniło w tym temacie?

Nic się nie zmieniło, tylko my zawsze robiliśmy źle. Archiwa .la służą
do zapewnienia stałego zestawu zależności w przypadku relinkowania tej
samej binarki w tym samym katalogu roboczym. W związku z tym
przechowują pełne drzewka używanych soname bibliotek. Nie są w żadnym
razie wymagane, inne distro je kasują, a u nas powodują wyłącznie a)
zbędne wydłużenie listy parametrów linkera i b) zatrucie
nowobudowanych pakietów starymi soname, jak to miało miejsce w
przypadku -lpng12 i paru innych bibliotek.

--
Patryk Zawadzki