Re:?==?utf-8?q? geninitrd, a lvm on luks

Krzysztof Mrozowicz krzysztof at mrozowicz.eu
Mon Dec 9 13:29:59 CET 2019

On Sunday, December 08, 2019 20:36 GMT, Tomasz Pala <gotar at polanet.pl> wrote:
 On Thu, Dec 05, 2019 at 16:01:07 +0000, Krzysztof Mrozowicz wrote:

> Eksplorując świat PLD postanowiłem zainstalować system bez systemd, za to z SysVinit, z konfiguracjią dyskową:
[...]
> Problem w tym, że nie jestem w stanie skłonić systemu do spytania o hasło do zaszyfrowanej partycji zawierającej LVM z partycjami.
[...]
> Czytając log geninitrd mam wrażenie, że oczekuje on, że każda partycja będzie zaszyfrowana osobno i jakby nie rozumiał konfiguracji LVM on LUKS. Próbowałem już z różnymi opcjami w GRUBie przekazywanymi do kernela, ale nic to nie dało.
> Poniżej przeklejam log z geninitrd. Z góry dziękuję za pomoc!

Użyj systemd, który to ogarnia by design (zamiast by hack, jak to się w
skryptach rzewniej robiło, m.in. w *initrd). Proszę bardzo!Tomasz, dziękuję za odpowiedź. Użyłem systemd i Dracuta. System się bootuje, pyta o hasło... życię jest piękne!
Bajka się kończy kiedy chcę wyłączyć lub zrebootować komputer. Wtedy dracut jakby nie miał poleceń halt, reboot i poweroff. Mam wrażenie, że gracut się popsuł w którymś momencie i nie umie prawidłowo skopiować symlinków do initrfams. Mam tak na dwóch instalacjach wirtualnych (KVM) i na laptopie. Zauważyłem, że popsuło się jakiś tydzień, może dwa, temu. Wcześniej było OK. Wiesz może coś na ten temat?

Pozdrawiam
Krzysiek