geninitrd, a lvm on luks

Tomasz Pala gotar at polanet.pl
Mon Dec 9 13:56:33 CET 2019

On Mon, Dec 09, 2019 at 12:29:59 +0000, Krzysztof Mrozowicz wrote:

> Bajka się kończy kiedy chcę wyłączyć lub zrebootować komputer. Wtedy
> dracut jakby nie miał poleceń halt, reboot i poweroff. Mam wrażenie,
> że gracut się popsuł w którymś momencie i nie umie prawidłowo
> skopiować symlinków do initrfams. Mam tak na dwóch instalacjach
> wirtualnych (KVM) i na laptopie. Zauważyłem, że popsuło się jakiś
> tydzień, może dwa, temu. Wcześniej było OK. Wiesz może coś na ten
> temat?

Nie używam dracuta, doświadczenie każe mi traktować go tak samo jak
grub2, dockera czy PHP, tj. jako shitware. No chyba, że muszę.

W takim wypadku, biorąc pod uwagę, że zamknięcie systemu nie wymaga
initramfs bezwzględnie, a jedynie przemontowania na r/o, to bym po
prostu przerobił nieco procedurę zamykania systemu, żeby doraźnie to
działało, bo całe rationale za odmontowaniem rootfs jest opisane np. tu:

https://www.saout.de/pipermail/dm-crypt/2010-June/000896.html
https://wiki.debian.org/AdvancedStartupShutdownWithMultilayeredBlockDevices

Z kolei tutaj masz instrukcję, jak debugować shutdown:

https://www.systutorials.com/docs/linux/man/8-dracut-shutdown/

Jeżeli faktycznie brakuje tylko symlinków w obrazie, to powinno być
łatwe do zlokalizowania i naprawienia.

--
Tomasz Pala <gotar at pld-linux.org>