OPENSSL_3.0.0 w th-test - Czy będzie jakiś

Jan Rękorajski baggins at pld-linux.org
Wed Oct 13 21:54:01 CEST 2021

On Mon, 11 Oct 2021, Maciej Kędzierski wrote:

> Cześć.
>
> Widzę, że w th-test są już pakiety, które wymagają nowego OPENSSL_3.0.0.
> W sumie bardzo fajnie, ale na paru serwerach u siebie mam kilka
> aplikacji serwerowych samodzielnie kompilowanych ze źródeł (nie z RPMS).
> Już przy zmianie openssl_0.9.8 na 1.0, czy 1.0 na 1.1, małem z tego
> powodu trochę zamieszania.
> Trzeba było wgrywać ręcznie stare biblioteki, a nie zawsze to chciało
> też działać i potrzebne były szybkie rekompilacje aplikacji.
>
> W związku z tym mam pytanie, czy może jest przewidywane stworzenie
> [...]

Biorąc pod uwagę ostatnie fiasko z biblioteką icu to nie.

Problem polega na tym. że jeśli będziemy mieli kilka bibliotek openssl
to może być tak że jakiś program pociągnie 3.0.0 z jednej zależności i
1.1.1 z drugiej i wtedy skończy z konfliktującymi implementacjami tych
samych symboli.

--
Jan Rękorajski                    | PLD/Linux
SysAdm | baggins<at>pld-linux.org | http://www.pld-linux.org/