Re: OPENSSL_3.0.0 w th-test - Czy będzie jakiś compat-openssl111?

Maciej Kędzierski pld-devel-pl-list at vip.server.pl
Thu Oct 14 11:48:08 CEST 2021

W dniu 13.10.2021 o 21:54, Jan Rękorajski pisze:

> Biorąc pod uwagę ostatnie fiasko z biblioteką icu to nie.
>
> Problem polega na tym. że jeśli będziemy mieli kilka bibliotek openssl
> to może być tak że jakiś program pociągnie 3.0.0 z jednej zależności i
> 1.1.1 z drugiej i wtedy skończy z konfliktującymi implementacjami tych
> samych symboli.

Z tym właśnie miałem problem, że mając stare i nowe biblioteki,
aplikacje potrafiły sobie linkować obie i coś się tam krzaczyło.
Myślałem, że może da się to jakoś łatwo załatwić systemowo.
Pewnie trzeba by w całym systemie przekompilować przed migracją wszystko
co jest powiązane z OpenSSL na takie biblioteki, jednoznacznie powiązane
z tym przykładowym "compat-openssl111", tak  żeby biblioteki nie
kolidowały nazwami z nowymi wersjami.
Zapewne na to nikt nie ma czasu, ani chęci. I to rozumiem.

No cóż. Znowu będę musiał powalczyć przy następnych aktualizacjach, jak
tylko wersja 3.0 zostanie upubliczniona :/
Środowisko testowe i jakiś chroot znowu pójdzie w ruch ;)

Pozdrawiam
MK