suidperl

Robert Grabowski Robert.Grabowski w 7bulls.com
Czw, 14 Lut 2002, 17:17:07 CET

Marcin Bukowiecki wrote:

> A czy jest groźny na serwerze na którym nie ma shell'i?
> Bo potrzebny mi jest do obsługi mail via www.

A po co mu suid? Może lepiej i bezpieczniej będzie przerobić skrypt
osbługujący maile...

Rozumiem, że chcesz czytać pliki z pocztą, do których prawo ma tylko
root ... Napisz prosty skrypt, który działa z prawami root i służy tylko
do odczytu tych plików ('cat "/dir/dir/$1"'), a cały skrypt obsługujący
'mail via www' będzie z tego skryptu korzystał, zamiast czytać pliki
bezpośrednio... Inną metadą jest nadanie jakiejś grupie praw do czytania
tych plikół i uruchomienie skryptu z prawami tej grupy...

Nie wiem dokładnie z czym masz problem, więc to co piszę może b.
odbiegać od sytuacji, która jest u Ciebie...

pozdrawiam

--
Robert Grabowski   7bulls.com S.A.

email: Robert.Grabowski w 7bulls.com