UPSy

Paweł Muszyński pmuch w zamek.szczecin.pl
Wto, 2 Wrz 2003, 22:35:57 CEST

Dnia 2003-09-02 21:43, Użytkownik Szymon 'trasher' K napisał:
>   Chcę zakupić tani (300-500zl) UPS. Wymagania: komunikacja z
>   komputerem (nie USB), oczywiście współpraca z PLD.

Zainteresuj się UPSami firmy EVER. Seria NET - z kabelkiem RS232

>   I mam jeszcze pytanie: komuter to grat z zasilaczem AT. Czy jest to
>   wykonalne, że po odczekaniu jakiegoś czasu w przypadku braku
>   zasilania system się zamyka, i UPS odcina napięcie, a po
>   powrocie zasilania UPS przywraca napięcie i system wstaje...
>   Przypominam, że mówimy o obudowie/zasilaczu AT.
>
>   Inaczej:
>   Czy można się jakoś zabezpieczyć, przed tym, żeby komputer nie
>   pozostał z napisem "Power down" w momencie, gdy wróci napięcie?

Softem EVERa (APC też) możesz zatrzymać system - w obudowie AT
doprowadzić do pojawienia się na ekranie napisu Power Down. Włącznik
pozostaje włączony, więc po powrocie napięcia system się uruchamia
AFAIK nie będzie z tym żadnych problemów, gdyż przy wyłączaniu wszystkie
partycje zostały odmontowane, na moim serwerze AT nawet dysk się
przestaje kręcić.

--
Paweł