UPSy

Szymon 'trasher' K szymon w trashlandia.dyndns.org
Wto, 2 Wrz 2003, 22:54:17 CEST

2 września 2003 (22:35:57) Paweł Muszyński napisal:

PM> Zainteresuj się UPSami firmy EVER. Seria NET - z kabelkiem RS232
Hmmm, widze, że ich ceny zaczynają się powyżej 400zł. A może coś
jeszcze tańszego? Np. Fideltronik ARES 350VA? Fideltronik ARES 500VA?
Ma ktoś doświadczenie? Widze, że też mają kabelek RS232, przy czym są
tańsze.

PM> Softem EVERa (APC też) możesz zatrzymać system - w obudowie AT
PM> doprowadzić do pojawienia się na ekranie napisu Power Down. Włącznik
PM> pozostaje włączony, więc po powrocie napięcia system się uruchamia
PM> AFAIK nie będzie z tym żadnych problemów, gdyż przy wyłączaniu wszystkie
PM> partycje zostały odmontowane, na moim serwerze AT nawet dysk się
PM> przestaje kręcić.

Rozumiem, że scenariusz jest taki:
* brak napięcia;
* komp pracuje jakiś czas na bateriach;
* jak napięcie nie wraca, to zaczyna się zamykać;
* zamyka się do napisu "Power down" i w tym stanie czeka,
aż się wyczerpią baterie do końca;
* koniec baterii - napięcie niknie, komp się całkowicie wyłącza
* mija czas bez prądu - napięcie wraca - komp się podnosie

Tak to działa, czy coś pokręciłem? Jeżeli tak, to co się stanie, jak
napięcie wróci, gdy komp się będzie zamykał, albo jak będzie stał z
napisem "Power down"? Czy nie pozostanie tak na wieki ;-)??

--
\                          szymon @ trashlandia.dyndns.org  /
 )  Szymon 'Trasher'                                       (