PLD rdzewieje [bylo: Plan prac nad AC]

Jacek Rzęsista jasio w myslenice.pl.eu.org
Śro, 17 Wrz 2003, 18:54:30 CEST

Dnia pon 15. września 2003 12:11, Jarek Popławski napisał:
[CIACH]
> Jeśli PLD nie chce się programowo zamknąć w ścisłym kręgu developerów,
> a co do tego nie jestem przekonany, to bardzo niewielkimi nakładami
> mogłoby uprzystępnić dystrybucję szerszej grupie osób.
Ależ jest udostępniana :) Tylko te osoby muszą chcieć po nią sięgnąć :)

> Nie ukrywam, że jestem początkującym linuxowcem i z chęcią uczyłbym się
> na PLD.
Ależ proszę bardzo. Polecam - możesz naprawdę wiele się nauczyć.

> Myślę że stosunkowo niewiele czasu (deweloperowi) zajęłoby
> napisanie PLD.README (umieszczonego na widoku na CD i w doc),
> w którym znalazłyby się podstawowe różnice od popularnych linuxów np.:
> dlaczego ksh, dlaczego jądro 2.2 (i że przy kompilacji będzie inaczej
> bo dodatki), i że nie widać cudzych procesów w ps, jakie grupy są
> istotne dla PAM itp.
No to do dzieła - zostań deweloperem już dziś :)

> Oczywiście, do większości z tych informacji można w końcu dotrzeć,
> ale na początku jest szok, że wiele rzeczy nie działa lub działa inaczej
> (np. mc pod ksh) i zastanawianie się czy to wina błędów w dystrybucji,
> czy tak skomplikowanej konfiguracji i czy nie szkoda czasu na szukanie
> w cvs'ach.
Jeżeli ktoś ma jakieś nawyki z innych dystrybucji, to faktycznie czeka go mały
szok. PLD jest przede wszystkim skonfigurowane domyślnie pod serwery, ale
niewielkim kosztem zrobisz z PLD wspaniały workstation :)

> Wiem że dla deweloperów pisanie objaśnień to udręka, ale czy
> PLD nie traci zbyt wiele na ich braku. Pewnie to obrazoburcze
> pytanie: może w obliczu "określonych trudności" jednak ograniczyć
> liczbę pakietów kosztem "public relations" z użytkownikami?
A dlaczego ? Jeśli ktoś nie lubi/nie umie robić "public relations" to po co go
zmuszać ?

Ogłoszenia security są :) pld-devel :)
Pozdrawiam
Jasio.